Offline & online kunnen elkaar alleen versterken als je het goed toepast. Deze 3 regels gaan jou helpen offline te vertalen naar online. 

REGEL 1: KEN JE EIGEN HUISSTIJL

Weet jij precies wat in jouw huisstijl thuis hoort? Of maak je er zelf een rommeltje van? Oeps… Dan is het nu de tijd om het goed aan te pakken. Ken je huisstijl en bouw enkel in jouw eigen huisstijl verder.

Inhoud huisstijl:

  • Logo, beeldmerk en woordmerk
  • Typografie / lettertypes
  • Kleuren
  • Afbeeldingen / foto’s / beeld
  • Infograhics / iconen
  • Drukwerk, belettering & online.

REGEL 2: EENDUIDIGE OFFLINE UITSTRALING
Wat we onder offline verstaan? Jouw fysieke bedrijf, winkel, organisatie of product. Zorg ervoor dat jouw offline beleving voor klanten hetzelfde is als online. Offline ben jij (als het goed is) al zichtbaar in de vorm van jouw winkel, studio, kantoor, bedrijfsauto, bedrijfskleding, verpakkingen of producten. Een aantal vergelijkingen:

  • Zorg altijd dat jouw bedrijfsauto nét zo herkenbaar is als je bedrijfskleding en als je Facebookpagina.
  • Zorg dat jouw winkel dezelfde sfeerbeleving heeft als jouw Instagrampagina.
  • Ben je op LinkedIn goed visueel zichtbaar? Zorg dan dat je ‘in het echt’ ook jezelf en jouw bedrijf goed presenteert. Het is belangrijk om dezelfde waardes uit te stralen.

Ik wil in een winkel hetzelfde gevoel krijgen als ik van de Insta-stories krijg. Dit creëer je door de huisstijl overal door te voeren dus op social media en in de winkel zelf door middel van aankleding, belettering en grafische communicatie.
– Melissa, designer van Meyn Graphic Design

Voorbeeld: hoe een Instagram bedrijfspagina eruit kan zien wanneer je de huisstijl doorvoert.

REGEL 3: GOEDE ONLINE FEED 
Zorg dat jouw bedrijfspagina’s op social media goed zijn ingevuld en op alle kanalen dezelfde uitstraling hebben. Met onze content- & marketingkalender word je op weg geholpen met inhoud voor jouw feed. Maar zorg er vooral voor dat het herkenbaar is in jouw huisstijl. 

Waarom dat zo belangrijk is? Social media is een snel medium, er wordt eindeloos gescrold en als je dertien in een dozijn bent val je écht niet op. Door jouw eigen huisstijl continue door te voeren, creëer je herkenbaarheid en dat is nou net wat je wil bereiken: herkend worden als bedrijf. Zodra er herkenning is zit je bij de kijker in het hoofd. #businessgoals

Wil je hulp bij het opzetten van jouw social media & online uitstraling?