“April doet niet meer wat ‘ie wil…” Heel flauw, maar wel de realiteit. Alle events die we met z’n allen de komende maanden gepland hadden zijn geannuleerd, verplaatst of worden anders ingevuld. Heb je hier ook goed rekening mee gehouden in je geplande communicatie? Je wilt in deze periode geen onduidelijkheden op het wereldwijde web slingeren. We geven je voor komende periode graag 4 tips:

TIP 1: HOUD AFSTAND & HOUD CONTACT
De cijfers liegen er niet om. Nu een groot deel van de Nederlanders thuis of op een andere manier werkt, is de tijd dat zij op social media zitten enorm gestegen. Zaak dus om goed én professioneel op hun beeldscherm te verschijnen. Om dit consistent door te voeren werken we met een social media planner. Maar wat communiceer je nou wel en niet in deze geïsoleerde tijden? 

Er zijn verschillende manieren om met je online community en volgers om te gaan, zichtbaar te blijven en verbonden te zijn tijdens deze geïsoleerde tijden:

  • Wees open en vertel over hoe deze situatie je bedrijf en het leven van je werknemers beïnvloedt.
  • Vertel hoe je betrokken bent bij het ondersteunen van de lokale gemeenschap. Bijvoorbeeld wanneer je doneert aan de lokale voedselbank.
  • Neem de tijd om andere bedrijven onder de aandacht te brengen. Vertel over initiatieven die je in jouw omgeving ontdekt hebt om je community te versterken.
  • Je kunt ook samenwerken met andere lokale bedrijven of concurrenten om het belang van samenwerken in deze tijden te onderstrepen.
  • Wees creatief. Gebruik video om je nieuwe werkwijze te demonstreren, bijvoorbeeld om nieuwe diensten te highlighten of om te laten zien hoe je met bezoekersstromen in je winkel omgaat. Video is een uitstekend hulpmiddel om tegelijkertijd informatief en verbonden  te zijn.

Samenvattend: be out there! Dit is niet het moment om niets van je te laten horen. Zorg dat je duidelijk en consistent je merkboodschap verspreid. Houd verbinding met je lokale gemeenschap en houd vaart in het verspreiden van berichten. Socials zijn een ideale tool: relatief weinig inspanning, lage kosten, korte time-to-market en extreem populair.

Bron: Frankwatching.com


Kijk kritisch naar jezelf en jouw bedrijf.

TIP 2: NEEM JOUW COMMUNICATIE ONDER DE LOEP
Was het voor de corona-crisis hollen, rennen en niet meer stilstaan? Misschien heb je nu meer tijd om jouw communicatie eens goed onder de loep te nemen.
Kom je erachter dat jouw uitstraling of de communicatie van jouw bedrijf beter kan? Dan is dit het moment. Wij adviseren je graag over jouw huisstijl en alle (bedrijfs-) uitingen die daar bij horen. Je kent het gezegde toch? “Als je doet wat je altijd deed…” 

Meyn Graphic Design heeft voor jouw een communicatie-checklist opgesteld. Vul je vaker dan 3 keer NEE in? Dan is het tijd om contact op te nemen 😉.


De kracht van je eigen huisstijl.

TIP 3: BEHOUD JE HUISSTIJL
Ik blijf het herhalen. Ook in deze rare tijden: behoud je huisstijl!
Lijdt geen gezichtsverlies door ‘plaatjes’ te kopiëren van anderen, maar behoud de kracht van jouw eigen huisstijl en herkenbaarheid. Zo word je serieus genomen, juist nu.

Wij hebben al veel stickers, advertenties en posters mogen maken voor bedrijven met aangepaste maatregelen of juist een positieve attentie om een hart onder de riem te steken. Heb je behoefte aan communicatie in jouw eigen huisstijl? Bel 033-2587647 en we helpen je verder. 


Een cadeautje door de brievenbus.

TIP 4: STUUR ECHTE POST
Uiteraard blijft je contact met je werknemers houden. Maar hoe houdt je naast social media contact met jouw klanten of leveranciers? Behoud de goede relatie die je hebt opgebouwd door een attentie per post te sturen. Want echte post is zoveel leuker. Een cadeautje door de brievenbus, altijd fijn! 

Dit kan door middel van een wenskaart in jouw eigen huisstijl, een give-away zoals een bedrukte strandbal of een andere leuke gadget om thuis mee te werken of juist te ontspannen. 

Wij adviseren je graag over een gepast gebaar voor jouw organisatie naar je werknemers en relaties toe. Wil je hierover sparren? Neem contact op met Melissa.


Bestel de content- & marketingkalender nu met 50% korting!

CONTENT- & MARKETINGKALENDER 
Heb jij de content- & marketingkalender nog niet op jouw (thuis)bureau? Je shopt h’m nu met korting. Let op: de maanden april – mei – juni bevatten nog alle originele events zoals die gepland stonden o.a. de Grand Prix van Zandvoort, Eurovison Song Contest, de eindexamenfeestjes en het EK Voetbal zijn komen te vervallen.